De lijst op deze pagina beschrijft 8 voorbeelden van fouten die regelmatig gemaakt worden bij het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek. Doe er je voordeel mee.

    1. Geen gebruik maken van de meest efficiënte methode: Wie is de doelgroep en hoe zijn deze het beste te bereiken?
    2. Het ontbreken van een duidelijke doelstelling: Vertel de klanten waarom het belangrijk voor hen is om de enquête in te vullen. Hoe kun je klanten stimuleren om deel te nemen? (Freebee, korting, voordeel).
    3. Het stellen van suggestieve vragen. Vermijd suggestieve vragen die suggereren of ervan uitgaan dat een klant tevreden is met de huidige service, dienst of product.
    4. Niet toestaan van aanvullende opmerkingen: Geef de klant de ruimte op frustraties of positieve ervaringen met u te delen.
    5. Niet communiceren van resultaten: Waarom voert u een klanttevredenheidsonderzoek uit als u niet van plan bent om hier iets mee te doen. Zorg dus er altijd voor dat resultaten en eventuele follow-up acties worden gecommuniceerd met deelnemers aan het klanttevredenheidsonderzoek.
    6. Te veel vragen of juist te weinig vragen: Als we de survey experts moeten geloven is een ideale enquête 10 tot maximaal 15 vragen lang.
    7. Slechte timing: Kies het juiste moment om het onderzoek uit te voeren. Stuur geen e-mails op maandag, vrijdag of in het weekend. Kans is groot dat ze worden genegeerd of over het hoofd gezien.
    8. Ontbreken van Kritische performance indicatoren.

Wat kunnen wij van jou leren? Laat het ons weten…!

Heb je na het lezen van dit artikel:

  • Opmerkingen;
  • Feedback (positief of kritisch);
  • Aanvullende vragen;
  • of gewoon een leuk verhaal om met ons te delen?

Aarzel niet en neem contact met ons op. Wij zijn altijd opzoek naar mogelijkheden om de kwaliteit, leesbaarheid en toegevoegde waarde van onze informatie te verbeteren.

Alvast bedankt voor je reactie en geniet van deze mooie dag.

Gebruik informatie

Wij adviseren alle bezoekers van deze website om even de moeite te nemen om de Algemene Voorwaarden te lezen. Dan weten we allemaal dat we de informatie op de juiste manier gebruiken.

Bronnen:

Voor het schrijven van de artikelen is er gebruikt gemaakt van verschillende bronnen. Bekijk de complete lijst op onze bronnen pagina voor meer informatie.