Klantgerichtheid | voice of the customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – Klantgerichtheid

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – klantgerichtheid

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
Er is een centraal punt voor vragen, klachten, problemen, verbeterpunten en/of opmerkingen? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

Er is voldoende informatie over producten en diensten beschikbaar? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

Er is voldoende informatie beschikbaar over de verschillende werkwijzen? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

Hoe waarschijnlijk is het dat u opnieuw bij ons besteld? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer onwaarschijnlijk

2: Onwaarschijnlijk

3: Neutraal

4: Waarschijnlijk

5: Zeer waarschijnlijk

 

Wat zouden we moeten doen voor een perfecte dienstverlening? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Wat moeten we doen voor een 10? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Hoe tevreden bent u met de manier waarop onze medewerker u vraag heeft beantwoord of u probleem heeft opgelost? Score op basis van een beoordelingsschaal Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Hoe eenvoudig vindt u het om met ons zaken te doen? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn:

☐ Eenvoudig

☐ Niet eenvoudig

 

 

Hoe zou je onze organisatie beschrijven aan een vriend of bekende? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.