Relatiebeheer | Voice of the Customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – relatiebeheer

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – relatiebeheer

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
Welk cijfer geeft u ons op basis van de dienstverlening in de afgelopen 12 maanden op een schaal van 1 tot 5? Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord mogelijkheden zijn:

☐ 1

☐ 2

☐ 3

☐ 4

☐ 5

 

Kunt u met enkele steekwoorden uw ervaringen met onze dienstverlening beschrijven? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zou aanbevelen aan familie, vrienden of relaties? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer onwaarschijnlijk

2: Onwaarschijnlijk

3: Neutraal

4: Waarschijnlijk

5: Zeer waarschijnlijk

 

Hoe waarschijnlijk is het dat u komend jaar nog steeds of opnieuw klant bij ons bent? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer onwaarschijnlijk

2: Onwaarschijnlijk

3: Neutraal

4: Waarschijnlijk

5: Zeer waarschijnlijk

 

Zou u opnieuw kiezen voor ons als leverancier of partner?  

Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie

 

 

Ja en Nee antwoord

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

 

Wat is volgens u onze grootste concurrent? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Kunt u voor de volgende onderwerpen een rapport cijfer geven:

 

·       Communicatie

·       Deskundigheid van medewerkers / contactpersoon

·       Kwaliteit van geleverde werk

·       Onze bijdrage aan uw succes

Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord mogelijkheden zijn:

☐ 1

☐ 2

☐ 3

☐ 4

☐ 5

 

Kunt u in steekwoorden beschrijven hoe u onze samenwerking ervaart? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Met hoeveel sterren beoordeelt u onze dienstverlening? Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord mogelijkheden zijn:

☐ 1

☐ 2

☐ 3

☐ 4

☐ 5

 

Welke verbeterpunten heeft u voor onze organisatie? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Wat zijn volgens u onze sterke punten? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

In welke mate zijn uw verwachtingen waargemaakt? Tekst-veld  

Geef respondent voldoende ruimte om zijn of haar feedback te geven. Een tekst-veld met 500 karakters moet voldoende zijn.

 

Hoe beoordeelt u ons op:

 

·       Meedenken

·       Kwaliteit van dienst, product

·       Kwaliteit van geleverde werk

·       Betrouwbaarheid

·       Nakomen van afspraken

Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.