Telefonische informatie-aanvraag | Voice of the Customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – Telefonische informatie-aanvraag

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – Telefonische informatie-aanvraag

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
De helpsdesk is goed bereikbaar Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

De organisatie is goed bereikbaar Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

Mijn contactpersoon is goed bereikbaar Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

De medewerkers zijn vriendelijk en geduldig aan de telefoon. Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

De medewerkers stellen de juiste vragen. Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

De medewerkers hebben de juiste informatie snel beschikbaar. Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

Gemaakte telefonische afspraken worden nagekomen Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

Medewerkers zijn deskundig en professioneel Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord opties zijn Ja of Nee

 

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.