Leden of abonnees tevredenheid | Voice of the Customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – voorbeeldvragen Leden of abonnees tevredenheid

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – Leden of abonnees tevredenheid

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
Hoe lang bent u al abonnee of lid? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Zorg ervoor dat de antwoorden elkaar niet overlappen. Voeg tekst-veld toe om respondenten optie te geven aanvullende informatie te geven om hun keuze te onderbouwen.

 

Antwoordopties zijn:

☐ Minder dan 6 maanden

☐ 6 maanden tot minder dan een jaar

☐ 1 jaar tot minder dan 3 jaar

☐ 3 jaar tot minder dan 5 jaar

☐ 5 jaar of meer

 

 

Waarom bent u lid geworden?

 

Meerkeuzevraag met meerdere antwoordopties

 

Zorg ervoor dat de antwoorden elkaar niet overlappen. Voeg tekst-veld toe om respondenten optie te geven aanvullende informatie te geven om hun keuze te onderbouwen.

 

Antwoordopties zijn:

☐ Kortingen op producten of diensten

☐ Magazine

☐ Nodig voor zakelijk gebruik

☐ Het was een cadeau

 

Hoe tevreden bent u met uw lidmaatschap? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoordopties zijn:

1.    Zeer ontevreden

2.    Ontevreden

3.    Neutraal

4.    Tevreden

5.    Zeer tevreden

 

Hoe groot is de kans dat u ons aanbeveelt bij vrienden of collega’s? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer onwaarschijnlijk

2: Onwaarschijnlijk

3: Neutraal

4: Waarschijnlijk

5: Zeer waarschijnlijk

 

Hoe vaak maakt u gebruik van de volgende voordelen?

 

·       Nieuwsbrief

·       Kortingen op events

·       Toegang tot premium artikelen

Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoordopties zijn:

1: Zeer regelmatig

2: Regelmatig

3: Neutraal

4: Weinig

5: Nooit

 

 

Hoe beoordeelt u uw tevredenheid over de volgende voordelen:

 

·       Nieuwsbrief

·       Kortingen op producten en/of diensten

·       Toegang tot premium artikelendatabase

Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoordopties zijn:

1.    Zeer ontevreden

2.    Ontevreden

3.    Neutraal

4.    Tevreden

5.    Zeer tevreden

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.