Website bezoekers tevredenheid | Voice of the Customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – website bezoekers

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – website bezoekers

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
Hoe tevreden bent u over onze website? Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoordopties zijn:

1.    Zeer ontevreden

2.    Ontevreden

3.    Neutraal

4.    Tevreden

5.    Zeer tevreden

 

Hoe bent u op onze website terecht gekomen? Meerkeuzevraag met meerdere antwoordopties  

Zorg ervoor dat de antwoorden elkaar niet overlappen. Voeg tekst-veld toe om respondenten optie te geven aanvullende informatie te geven om hun keuze te onderbouwen.

 

Antwoordopties zijn:

☐ Artikel in een krant of tijdschrift

☐ Via vrienden en/of collega’s

☐ Zoekopdracht (Google, Bing, Yahoo)

☐ Tijdens online surfen

 

Wat was de reden van uw laatste bezoek op onze website? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Zorg ervoor dat de antwoorden elkaar niet overlappen. Voeg tekst-veld toe om respondenten optie te geven aanvullende informatie te geven om hun keuze te onderbouwen.

 

Antwoordopties zijn:

☐ Bedrijfsinformatie opzoeken

☐ Productinformatie opzoeken

☐ Contact informatie opzoeken

☐ Product reviews opzoeken

☐ Inplannen afspraak

☐ Bekijken openingstijden

☐ Klantenservice contacteren

 

Hoe vaak bezoekt u onze website? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Zorg ervoor dat de antwoorden elkaar niet overlappen. Voeg tekst-veld toe om respondenten optie te geven aanvullende informatie te geven om hun keuze te onderbouwen.

 

Antwoordopties zijn:

☐ Dagelijks

☐ Wekelijks

☐ Maandelijks

☐ Ieder kwartaal

☐ Een keer per jaar

 

 

Beoordeel de volgende onderdelen van onze website:

 

Eenvoudige navigatie

Inhoud van de content

Correctheid van de content

Kwaliteit van de content

Hoeveelheid content

Lay-out-design

Klantenservice

 

Score op basis van een beoordelingsschaal  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoordopties zijn:

1.    Zeer ontevreden

2.    Ontevreden

3.    Neutraal

4.    Tevreden

5.    Zeer tevreden

Hoe groot is de kans dat u onze website opnieuw bezoekt? Meerkeuzevraag met 1 antwoordoptie  

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer onwaarschijnlijk

2: Onwaarschijnlijk

3: Neutraal

4: Waarschijnlijk

5: Zeer waarschijnlijk

 

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.