Vertegenwoordigers (afspraak) | voice of the customer voorbeeldvragen

Voice of the Customer – Vertegenwoordigers (afspraak)

Wanneer je als organisatie echt klantgericht wilt werken zijn er drie belangrijke vragen die je als organisatie moet beantwoorden:

  • Wie zijn onze klanten (stakeholders)?
  • Wat verwachten onze klanten m.b.t. onze producten, diensten of organisatie?
  • Hoe kunnen wij als organisatie aan deze verwachtingen voldoen?

Een manier om een Voice of the Customer uit te voeren is door middel van een tevredenheidsonderzoek op een specifiek bedrijfsproces.

Methode voor uitvoeren Voice of the Customer

De manier waarop je een Voice of the Customer uitvoert is geheel afhankelijk van de soort dienstverlening, beschikbare resources en technische mogelijkheden.

De voorbeeldvragen op deze pagina zijn niet specifiek gericht op een methode. Je kunt ze gebruiken bij een willekeurig klantcontact of via bijvoorbeeld een online enquête.

Voorbeeld Voice of the Customer – Vertegenwoordigers (afspraak)

Voorbeeldvraag Voorgesteld vraagtypen Aanvullende tips
Onze vertegenwoordigers zijn representatief gekleed. Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Onze vertegenwoordigers zijn vriendelijk. Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Onze vertegenwoordigers komen overtuigend over. Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Onze vertegenwoordigers komen professioneel over. Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Wat is u totaaloordeel over de manier waarop de vertegenwoordiger de afspraak voor u heeft ingevuld? Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Wat zou onze vertegenwoordiger anders moeten doen voor een betere beoordeling? Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Wat maakt u zo enthousiast over de manier waarop onze vertegenwoordiger voor u deze afspraak heeft afgehandeld? Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

In welke mate zijn de verwachtingen m.b.t. deze afspraak waargemaakt? Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Voorbeeld van beoordelingsschaal:

1: Zeer mee oneens

2: Mee oneens

3: Beetje mee eens

4: Mee eens

5: Zeer mee eens

Hoe beoordeelt u onze vertegenwoordiger op een schaal van 1 tot 5 m.b.t.:

 

·       Plannen van de afspraak

·       Opvolgen gemaakte afspraken

·       Beantwoorden van vragen

·       Deskundigheid van vertegenwoordiger

·       Professionaliteit van vertegenwoordiger

Score op basis van een beoordelingsschaal

 

Voeg een tekst-veld toe om te achterhalen wat de reden is waarom ze een bepaalde score geven.

 

Antwoord mogelijkheden zijn:

☐ 1

☐ 2

☐ 3

☐ 4

☐ 5

 

Download alle 21 voorbeeld tevredenheidsonderzoeken in handig PDF-bestand.

Het voorbeeld op deze pagina inclusief 20 andere voorbeelden van tevredenheidsonderzoeken is voor iedereen gratis te downloaden voor eigen gebruik via onderstaande link.

Veel succes met het ontdekken van jullie Voice of the Customer.

Plaats in winkelwagen.