Tevredenheidsonderzoek voor afdeling klantenservice

voorbeeldtevredenheidsonderzoek.nl

Tevredenheidsonderzoek voor de afdeling klantenservice

Het tevredenheidsonderzoek op deze pagina kan gebruikt worden om inzicht te krijgen in de dienstverlening die door de klantenservice van uw organisatie wordt geleverd.

De vragen in dit tevredenheidsonderzoek kunnen voorgelegd worden aan klanten die onlangs gebruik hebben gemaakt van de klantenservice.

Werkwijze tevredenheidsonderzoek van de afdeling klantenservice

Er zijn verschillende manieren op dit tevredenheidsonderzoek uitgevoerd kan worden. U kunt klanten een e-mail sturen met daarin het vezoek om de vragen te beantwoorden. Andere opties zijn via een online vragenlijst. Meer persoonlijk is uiteraard is door middel van persoonlijk contact, bijvoorbeeld via de telefoon.

Voorbeeldvragen tevredenheidsonderzoek klantenservice

Voorbeeld introductietekst:

U heeft onlangs contact gehad met onze klantenservice. Om er zeker van te zijn dat U vraag naar alle tevredenheid is afgehandeld ontvangen wij graag U feedback. Met deze feedback hopen wij U in de toekomst nog beter van dienst te zijn.

Vragenlijst tevredenheidsonderzoek klantenservice

1. Op welke manier heeft U contact opgenomen met onze klantenservice?

  • Telefoon
  • Email
  • Twitter
  • Persoonlijk

2. Hoe lang heeft U moeten wachten voordat U geholpen werd door een van onze medewerkers?

  • Ik werd direct geholpen.
  • Binnen 3 minuten.
  • 3 – 5 minuten.
  • 5 – 10 minuten.
  • Meer dan 10 minuten.


3. Heeft onze medewerker U vraag snel en naar tevredenheid afgehandeld?

  • Ja
  • Nee, want..
  • Neutraal

4. Wat beschrijft het beste de reactie van onze medewerker?

  • Vraag snel en volledig beantwoord.
  • Heb meerdere malen de vraag moeten herhalen.
  • Ik heb lang moeten wachten op een antwoord.
  • Medewerker kon vraag niet beantwoorden.
  • Ben uiteindelijk geholpen door een andere medewerker.
  • Ik wacht nog steeds op een definitief antwoord.

5. Geef voor onderstaande kenmerken aan in hoeverre deze van toepassing zijn op de medewerker die U heeft gesproken:

  • Geduldig:   [ ] Eens   [ ] Neutraal  [ ] Oneens
  • Enthousiast: [ ] Eens   [ ] Neutraal  [ ] Oneens
  • Vriendelijk: [ ] Eens   [ ] Neutraal  [ ] Oneens
  • Professioneel: [ ] Eens   [ ] Neutraal  [ ] Oneens
  • Service-gericht: [ ] Eens   [ ] Neutraal  [ ] Oneens

6. Wat is U algemene mening over de afhandeling van Uw vraag door onze klantenservice?

  • Heel slecht.
  • Slecht.
  • Gemiddeld.
  • Goed.
  • Uistekend.

7. Is Uw vraag nog steeds niet beantwoord?

Geef ons nog een kans op Uw vraag alsnog te beantwoorden. Vul onderstaande contactinformatie in en een van onze klantenservice managers zal zo snel mogelijk contact met U opnemen.

  • Uw naam:
  • Telefoon:
  • Email: